zaterdag 28 mei 2011

Het Team stelt zich voor!

Hallo volgers! Het eindexamen zit erop, en dus kunnen we ons weer volledig op onze uitdaging richten. Ieder van ons zal zichzelf even kort voorstellen op deze blog, en we beginnen met Victor, dan Robben, vervolgens Yoran en uiteindelijk Joeri.


Naam: Victor van Campen


Leeftijd: 17


Fietservaring: Land's End -John 'O Groats (1620km), verder vooral roeien.


Doel: Binnen 3 weken Rome halen en zoveel mogelijk geld ophalen voor Oxfam Novib.


''Ik heb het grootste deel van mijn jeugd in Engeland doorgebracht, waar naar school fietsen niet zo gebruikelijk is. Toch heb ik daar mijn eerste fietservaringen opgedaan: van zijwieltjes naar geen zijwieltjes, de eerste keer alleen naar school op de fiets, en uiteindelijk zelfs van het zuidelijkste naar het noordelijkste punt van Groot-Britannie. Ik denk dat de Romereis voor Onderwijs een ''once in a lifetime'' ervaring wordt. Op dit moment ben ik vooral bezig met het zoeken van sponsors, want voor elke duizend euro die we binnenhalen, kunnen we een klaslokaal geven. En we gaan natuurlijk voor een hele school!''
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Naam: Robben Riksen



Leeftijd: 18




Ervaring: Dagelijks van huis naar school en andersom (totaal 18km)! :p Verder net zoals Victor veel geroeid.


Doel: zie Victor.


"We wilden écht iets doen deze zomer. Dus niet zomaar een vakantie, maar een uitdaging! En niet alleen voor de lol, maar voor het goede doel! Op de fiets naar Rome voor Oxfam Novib leek ons daarom de perfecte bezigheid. Over iets meer dan een maand is het zo ver. Er moet nog veel gebeuren, maar ik kan niet wachten!"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






Naam: Yoran Welling


Leeftijd: 17


Ervaring: Dagelijks van huis naar school en weer terug (30 kilometer in totaal), ook heb ik eens 15 kilometer afgelegd op een step... Daarnaast vanaf mijn vijfde gevoetbald.


Doel: zie Robben.


"De vorige keer dat ik in Rome was heb ik een muntje over mijn rechterschouder in de Trevi-fontein gegooid, dat betekent dat je nog eens naar Rome terugkeren zal. Die rekening ga ik meteen maar eens vereffenen. Het lijkt mij prachtig drie landen te doorkruisen op de fiets! Geld inzamelen voor een goed doel is natuurlijk ook nog eens erg mooi om te doen, en als we het klaslokaal binnen krijgen zal ik mijn uiterste best doen voor een extra geit!"




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Naam: Joeri Mul


Leeftijd: 18


Ervaring: Fietservaring heb ik weinig, maar ik heb mijn conditie altijd goed op peil weten te houden met hardlopen. Deze rit ga ik voornamelijk doen op wilskracht en daar heb ik genoeg van.


Doel: zie Yoran.






"Rome, de stad van mijn dromen. Het rijmt net niet, maar ik vind het goed genoeg. De afgelopen zes jaar school heb ik geleerd mijn mannetje te moeten staan, ook heb ik hard gewerkt om mijn diploma te halen en ik weet dan ook zeker dat ik geslaagd ben (de uitslag moet nog komen). Thema: geluk komt niet zomaar aanwaaien. Maar in sommige landen maakt het niet uit hoe hard je werkt, zonder opleiding krijg je geen kans om jezelf te laten zien. Ik vind dat iedereen die kans zou moeten kunnen hebben. Daarom is het belangrijk om mensen ervan bewust te maken hoe goed wij het hebben en hoe relatief weinig wij hoeven te doen om een verschil te maken. Ik bedoel wat is nou 2400 km fietsen vergeleken met elke dag hard werken voor wat eten en onderdak. Ik ben er trots op dat ik dit kan doen voor anderen en het is een ervaring die ik mijn hele leven met mij mee zal dragen."



Geen opmerkingen: