zondag 17 juli 2011

Dag 14, Montagnana-Bologna


Po-vlakte, net Flevoland

...maar dan warmer. Toen we vanochtend rond half acht vertrokken vanuit Montagnana gaven thermometers langs de weg nog een verkoelende 29 graden aan, maar al voor de lunchpauze was het alweer 35. Op de Po-vlakte is de hitte echt drukkend en onaangenaam. Daarom hebben we er vandaag een lange etappe van gemaakt om zo snel mogelijk uit de vlakte te geraken.

Joeri, Robben en Yoran benijden me niet dat ik vandaag de blog mag schrijven, en dat begrijp ik: vandaag was supersaai. Een groot deel van de route liep tussen muren van maïs, waardoor we slechts af en toe uitzicht hadden (op nog meer maïsvelden).

Af en toe kwamen we langs een mooi kerkje, en we hebben kort het kasteel in Ferrara bekeken.


Pas aan het eind van de rit zagen wij in de verte weer bergen opdoemen. We zijn bij Verona pas echt de Alpen uitgekomen, en na een luttele twee dagen zitten we alweer aan de voet van het volgende te bedwingen bergmassief. Als het morgen meezit zullen we de 110km van Bologna naar Firenze in een keer afleggen. 110km is niet veel, maar we moeten ondertussen wel de Monte di Fo beklimmen en nog wat bergen. Het lijkt hier niet meer op Flevoland, dus dat is fijn.

We zitten nu op een camping net buiten Bologna, en er zitten heel veel @/!*# muggen. Tot overmaat van ramp was Joeri's gasje op.


De half Engels half Italiaanse vrouw van de camping wilde ons graag helpen, en dus hebben wij in een van de Bungalows op de camping onze smaakneutrale aardappelpureemix geprepareerd. Die was heerlijk...

Verder weet ik niet echt wat ik moet schrijven, het was geen "bewogen dag" of iets dergelijks. Vandaag was gewoon een stuk fietsen, even eten, weer verder fietsen, nog wat eten en bidons vullen, en dan het laatste stuk naar Bologna doen. Daarna dus koken en tent opzetten, blog schrijven. Nu ga ik tandenpoetsen en douchen.

Welterusten en groeten aan alle lieve volgers!!


- Posted using BlogPress from my iDad

4 opmerkingen:

Ineke zei

Het heet niet voor niets Po VLAKTE. Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik vraag me af of er iets in de lucht zit in Italië, het land van Lamborghini, Ferrari, want het tempo van de club is verschrikkelijk hoog. Dat wordt nog een week vakantie. Een dag extra in Florence en Siena en Rome, het kan maar zo.
Dinsdag begint de Vierdaagse en er wordt veel regen verwacht, dus niet tegen ons klagen over dat mooie zomerweer in Bella Italia. Neem maar een extra
bidon met een natte sok erover mee. Keep it cool!

Ron zei

Wat een afstanden fietsen jullie met die hitte. Da's niet kinderachtig hoor.
Het vooruitzicht van een verblijf in Florence maakt vast veel goed. Een prachtige stad, dus zeker de tijd voor nemen.
Hebben jullie de muggenbulten al geteld?
Groeten,
Ron

Arnold zei

Ik vind de Povlakte meer de Noordoostpolder... Toch is het best leuk fietsen. Ook dat gekke paadje gedaan direct na de brug voor Ferrara? Ben benieuwd of je in één dag door de Apenijnen komt.
Succes... n.b. niet te hard fietsen. Al die steden in Italië zijn de moeite waard. En anders is ook je vakantie zo voorbij..

Laura zei

Als jullie zoveel tijd over houden kan ik nog wel op vakantie komen in Rome ;)
De temperaturen daar zijn voor jullie misschien niet ideaal maar wel het onderwerp van al mijn dromen in herfstachtig Nederland. Het is hier echt 15 graden en NAT!
Wat is het mooi daar trouwens (vooral Verona), ik kan niet zeggen dat ik echt jaloers op jullie ben met wat jullie moeten doorstaan voor die sightseeing maar ik ben wel degelijk jaloers op jullie locaties!
Nou, tot morgen maar weer ;)