maandag 4 juli 2011

dag 2, Bad Breisig (D)

De Tweede dag:

Veel meters, veel moeite.

Aangezien dit reisgenootschap bestaat uit het soort figuren dat er voor zorgt dat Nederlanders in het buitenland bekend staan als gierig, werden wij vanochtend wakker in de mooie voortuin van een vriendelijke Limburgse. Waarvoor hulde en veel dank!
Vandaag stond het megalomane aantal 169 km op het programma. Wij hadden besloten het gewoon te proberen en uiteindelijk maar te zien hoe ver we zouden komen.
Wij waren enthousiast en vroeg in de morgen vertrokken, want we zouden al snel het vaderland verlaten! De Duitse grens bestond uit een grindpadje langs een klein boerderijtje... Toch rolden we met een lekker tempo door, totdat het noodlot het vuur op ons opende. Ten eerste leidde Robben ons in een perfecte cirkel, vervolgens maakte Joeri een kleine smak, daarna Robben een iets grotere, en als klap op de vuurpijl gleed ik (Yoran) door een fijne laag steentjes. Dit kostte mij mijn voortasbevestiging, het kliksysteem van mijn slot , en mijn spatbord... Het leverde me ook een bloedend been op. Aan het eind van de dag heb ik mijn helm laten liggen in een Duitse woning. Voor al het overige hebben we gewoon eindeloos gefietst, door even eindeloze velden met graan.


Rond zeven uur werd ons harde werken beloond met het prachtige uitzicht over de Rijn en zijn oevers en heerlijke afdalingen van meerdere kilometers. Na bijna elf uur van reizen en meer dan 175 kilometers kwamen we aan in Bad Breisig, waar we nu op een camping zitten tussen schitterende bergen en mijn vermoeide ogen naar deze letters staren. Robben heeft ons nog een erg mooi verhaal voorgelezen dat Edwin ons gestuurd had: daar zou je bijna emotioneel van worden!

Morgen hebben we weer een zware dag voor de boeg, maar de zwaarste hebben nu gehad!


We staan weer in de krant! Zie: De Gelderlander

- Posted using BlogPress from my dad

6 opmerkingen:

Maaike zei

Lieve jongens, doe toch voorzichtig! Het medicijntasje van Robben is goed van pas gekomen lijkt me. Zijn alle pleisters al op? Ik vind het wel stoer dat jullie deze (veel te) lange etappe hebben volbracht! Liefs en voor morgen een mooie, rustige dag met wind mee gewenst. Maaike & de rest

Ineke zei

Wat een voortvarend begin en goed dat jullie de valtest gedaan hebben. Znder helm fietsen is natuurlijk minder warm, maar koop snel een nieuwe Joran. Als jij valt is de lengte van de val net iets meer dan bij de anderen. Veel plezier en we kijken uit naar de volgende berichten.
Groetjes van Kees en Ineke

@win zei

Lekker vlot geschreven Yoran! Ikzelf schrijf het beste op een kater, jij blijkbaar met een kapot been. Ik heb mij kennelijk vergist in de dag van jullie dip, maar ben desalniettemin blij te horen dat jullie nog leven, al doen jullie vermoeden dat het af en toe kiele kiele was. Ik zal kijken of ik één dezer dagen nog iets te melden heb in briefvorm. Toi toi toi!

Lisanne zei

Wat Maaike zegt, doe voorzichtig jongens! Ik wil jullie graag allemaal pas de 30e weer zien, en dan ook graag levend en zonder gaten en dat soort nare dingen!
Liefs!

Ohja, ik ben trots op jullie!
En morgen ga ik lekker rijden! ;-)

Emmy zei

Lekker gegeten, lekker geslapen en voor de vallers: lekker stijf weer op? We volgen jullie met gretige nieuwsgierigheid. Veel plezier!oma Emmy

Tjeerd zei

Heren, al een paar keer heb ik geprobeerd een bericht naar jullie te sturen met het goede nieuws dat jullie Romereisrekening (Rrr) de stand van €3000 is gepasseerd. Gefeliciteerd daarmee. Ik hoop dat dit resultaat wordt ervaren als een pleister op de wonden die jullie in de 2e etappe hebben opgelopen. Natuurlijk ben ik benieuwd hoe het jullie is vergaan op de derde dag!
Een hartelijke groet met veel bewondering,

oTjeerd